Rynek poligraficzny

Jeśli zapytamy cukierników w jakich okresach w ciągu roku odnotowują największe utargi, z pewnością wielu wskaże na tłusty czwartek, kiedy to masowo kupowane są pączki. Jeśli takie samo pytanie zadamy producentom zabawek, z pewnością wskażą na grudzień i okres przedświąteczny. Natomiast, jeśli zapytamy firmy, realizujące druk kalendarzy, o to w jakim okresie notują szczególnie duże zyski, z pewnością wielu przedsiębiorców odpowie, że podczas kampanii wyborczych. Rzeczywiście, można taką odpowiedź łatwo zrozumieć, wystarczy przypomnieć sobie wygląd naszych miast, podczas wyborczych kampanii. Plakaty, ulotki, oraz ogromne billboardy, to pejzaż typowy dla takich okresów. Druk kalendarzy, jest szczególnie atrakcyjny dla sztabów wyborczych, gdyż daje większe możliwości jeśli chodzi o skuteczność politycznego marketingu. Największe sztaby wyborcze, składają zamówienia na dziesiątki sztuk wielkich billboardów, za których powstanie odpowiadają firmy realizujące druk kalendarzy. Można zatem powiedzieć, nieco przewrotnie, że poligrafia i polityka czasami chodzą w parze.

Comments are closed.